MaT's World   |   Gemologie   |   NDT   |   Archiv IT
Turnov - Neoficiální a nezávislé stránky města Turnova (logo, 16,5 kB)

Bude letos volební účast větší?

Ivan Turnovec

Na jednu bych rád upozornil. K volebním urnám má přilákat mladé voliče ve věku od 18 do 30 let zajímavá reklamní kampaň. Osobně věřím, že bude mít pozitivní ohlas. Jde o tři reklamní spoty, které se budou vysílat na dvou televizních kanálech v pořadech Óčko a Spectrum. Diváci je uvidí také v některých kinech a mohou se na ně podívat na inetu (stahnout si je, a to každému doporučuji):

http://www.rozhodnete.to/web/spoty/ .

"Když lidi nebudou volit, tak se politici budou chovat arogantně, budou kašlat na to, co si společnost myslí a budou s námi jednat stále jako se stádem ovcí," řekl ČTK podle idnes.cz najdete na http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=a060428_150859_domaci_mr, autor projektu Michal Gregorini z grafického studia Mowshe.

Podle autorů projektu "Rozhodněte to aneb Jít volit je sexy", jsou právě mladí lidé nerozhodnutí nebo vůbec nechtějí jít volit. "Nezajímají se o své politické reprezentanty a volební právo je v jejich očích bezvýznamné," píší na svém webu. "Primárním cílem projektu je zvýšit volební účast ve sněmovních volbách v červnu 2006 a snížit tak volební výsledek extremistických politických stran.," tvrdí autoři projektu.

Dalším cílem je pak motivovat nevoliče k aktivní volební účasti.Autory filmových spotů jsou režiséři Marek Najbrt a Ivan Zachariáš s výtvarnicí Michaelou Pavlátovou. Zachariáš například ve svém krátkém spotu nabídne divákům pohled do Poslanecké sněmovny. Přiblíží ji obrázky znuděných politiků, kteří nic nedělají nebo si čtou noviny. "Nemyslím si, že to bude mít nějaký zásadní efekt, bohužel, ale aspoň to lidi upozorní na to, že volby jsou, a upozorní je to zábavnou formou. A třeba jim dojde, že by bylo dobré tam jít, že je to jen chvilka," řekl ČTK Zachariáš.


(c) 2000-2006 MaT, Všechna práva vyhrazena